استاندارد ایزو 100002 :

این استاندارد بین المللی ، راهنمایی است برای طراحی و پیاده سازی یک فرآیند ثمربخش و کارا جهت رسیدگی به شکایات برای تمام انواع فعالیتهای تجاری و یا غیر تجاری از جمله آنهایی که مرتبط با تجارت الکترونیک هستند. این استاندارد جهت استفاده یک سازمان و مشتریان ، شاکیان و دیگر طرف های ذینفع می باشد.

مزایای پیاده سازی استاندارد ISO10002 :

پیاده سازی فرآیند ارائه شده در این استاندارد می تواند :

  • فرآیند باز و پاسخ گو برای رسیدگی به شکایت در اختیار شاکی قرار دهد.
  • توانایی سازمان را در رفع نارضایتی ها به شیوه ای یکنواخت، سیستماتیک و پاسخگو افزایش دهد تا رضایت شاکی و سازمان فراهم گردد.
  • توانایی سازمان در شناسایی روند شکایات، رفع علل نارضایتی و بهبود عملیات سازمان را افزایش بخشد.
  • سازمان را در ایجاد رویکرد مشتری مدار برای رفع شکایات و تشویق کارکنان در بهبود مهارت های کاری شان با مشتریان یاری دهد.
  • مبنایی برای بازنگری و تحلیل مستمر فرآیند رسیدگی به شکایات، رفع شکایات و بهبودهای انجام شده در فرآیند فراهم آورد.

* جهت دریافت خدمات مشاوره و اخذ گواهینامه ISO10002 ،  فرم درخواست مشاوره  را  تکمیل فرمایید و یا از طریق شماره تلفن 02126644361 با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.